Kahvaltıda çikolatalı pasta yiyerek zayıflayın!

Kilo vermeyi gerçekten çok istiyor musunuz? O zaman kahvaltıda yemeniz gereken şey, 1 dilim çikolatalı pasta!.🙂 Tel Aviv Üniversitesindeki araştırmacılar öyle diyor…Eğer pastadan hoşlanmıyorsanız, kurabiye yemeyi de deneyebilirsiniz. Vereceğiniz en zor kararlardan birinin bu olmayacağına eminim…

Yapılan bu yeni araştırmaya göre, kahvaltıda tatlı yiyen insanlar, yemeyenlere kıyasla ortalama 20 kilo daha fazla kilo kaybettiler. Dünya tersine döndü gibi.🙂

Bu araştırmanın ana amacı, kilo vermenin hangi şekilde daha kolay olduğunu keşfetmekti. Yemek yemenin zamanı mı, yoksa yemekte ne yendiği mi daha önemlidir?

Bu sorunun cevabını bulabilmek için bilim adamları klinik anlamda obez olan 193 kişiyi 2 ayrı gruba ayırdılar. Her iki gruba da toplam günlük kalorisi eşit miktarda yiyecek verildi. Düşük karbonhidratla beslenen ilk gruba, sabah kahvaltısında 300 kalorilik bir diyet verildi. Yüksek karbonhidrat ve proteinle beslenen ikinci grup ise, kahvaltıda çikolatalı pastayla beraber 600 kalori tüketti.

Çikolatalı pasta macerası….

16 haftanın sonunda, her iki gruptaki kişiler ortalama 16 kilo kaybettiler. Araştırmanın ikinci aşamasında, deneye katılan kişilerin verdikleri kiloları ne kadar hızla geri aldıkları takip edildi. Düşük karbonhidrat grubundaki kişiler ortalama 11 kiloyu geri alırken, kahvaltıda pastayla beslenen grup ortalama 7.5 kilo daha fazla verdiler! Evet doğru okudunuz…kiloları geri almak yerine, daha fazla kilo vermeyi başardılar. 32 hafta sonra deney sona erdiğinde, çikolatalı pastayla beslenen gruptaki kişiler, diğer gruptaki kişilere oranla ortalama 20 kilo daha fazla inceldiler.

Mantık sınırlarını zorlayan bu durumun ardındaki mantık nedir?

Sabah kahvaltısında karbonhidrat ağırlıklı bir diyetle beslenmek mantıklı çünkü, vücut metabolizması sabah saatlerinde en hızlı çalışır. Dolayısıyla alınan ekstra kaloriler gün içinde daha kolay yakılır. Sabah kahvaltısında tatlıyı ya da çikolatalı pastayı yemekle, kişilerin iştahı doyurularak, gün içerisinde favori yiyeceklerden yoksun kalma psikolojisinin de önüne geçilmiş olur.

Şimdi bunu duyar duymaz, kahvaltıda çikolatalı pastanın önüne geçmeyin! Pastadaki “mucizevi bir faktörün” zayıflamaya yardım ettiğini düşünmeye başlamadan önce şunu hatırlayın. Beslenme biliminde her şey “kalori” anlamına gelmez. Çikolatalı pastada çok lezzetli kaloriler bulunur ama, besin değeri açısından neredeyse boştur. Ama bu demek değildir ki, pasta yememek gerekir. Zaten bu deney bunun aksini kanıtlıyor. Kanımca çikolatalı pastanın avantajı, psikolojik olarak insanı rahatlatması ve sevilen yiyeceklerden yoksun bırakılma duygusunu önlemesinden kaynaklanıyor. Rejim yapmıyormuş gibi hissedince, rejim düzenine sadık kalmak daha da kolay oluyor. O yüzden, pasta fikrine sıcak bakıyor….ve hemen gidip çikolatalı pastanın önüne geçiyorum.🙂

Leave a comment

Filed under obezite

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s