Turmerikle Zayıflayın

Gün geçmiyorki, turmeriğin faydalarıyla ilgili bir yerlerde bir makale yayımlanmasın. Gözümü attığım hemen her sağlık bilim dergisinde mutlaka turmerikle ilgili yapılmış bir araştırma haberi var. Turmerikteki “curcumin” maddesinin Alzheimer başta olmak üzere pek çok sinir sistemi hastalığına ve eklem hastalıklarına iyi geldiğini biliyordum ama, turmeriğin vücutta yağ hücrelerinin oluşumunu engellediğinden haberim yoktu doğrusu!

Fareler üzerinde yapılan deneyler sonucunda, turmerikteki “curcumin” maddesinin, vücuttaki yağ depolarını ve yağ hücrelerini besleyen kan damarlarını azalttığı görüldü. 12 hafta boyunca yüksek yağ oranlı bir diyetle beslenen farelere günde 500 mg. curcumin verildi. Curcumin verilen farelerin kilo artışlarının önemli oranda azaldığı, yağ hücrelerini besleyen kan damarlarında da azalmalar olduğu görüldü. Bunun yanında farelerin kolesterol ve kandaki yağ oranlarının düştüğü saptandı. (Bu arada…fareler olmasa bilim dünyası nasıl ilerlerdi bilemiyorum doğrusu!)

Turmeriğin faydaları saymakla bitmiyor…

Turmerikteki curcumin maddesi, 700’den fazla gen üzerinde etki gösteriyor. Üstünde araştırma yapılan hiçbir baharat, insan sağlığı üzerinde bu kadar çok iyileştirici etki göstermiyor. Geçmiş aylarda yapılan bir araştırma sonucu, curcumin maddesinin hücrelerin işleyişini düzene soktuğu ve kanser oluşumuna karşı koruduğunu gösteriyor.

Turmeriğin şu ana kadar keşfedilmiş tüm faydalarını özetleyecek olursak; turmerikteki aktif madde curcumin:

  • Tümör hücrelerinin çoğalmasını önlüyor. Sağlıklı hücrelerin kanser hücrelerine dönüşmesini engelliyor. Vücutta enflamasyonu azaltarak, kanser hücrelerine karşı savaşta bağışıklık sistemine yardım ediyor.
  • Sağlıklı karaciğer işleyişine destek veriyor. Vücudun toksinlerden arındırılmasına yardım ediyor.
  • Sindirimi güçlendiriyor.
  • Kanı temizliyor.
  • Eklem rahatsızlıkları ve romatizmaya karşı koruyor.
  • Alzheimer hastalığının oluşmasını önlüyor.
  • Vücuttaki yağ depolarının azalmasını sağlıyor.

Görünen o ki tabiat ana her derde deva bir ilaç yazmış reçetemize:) Ben de dayanamadım, gittim turmerik aldım. Turmeriği patates salatalarına, mercimekli köftelere, çorbalara, tüm sebze yemeklerine, pilavlara koymaya başladım. Ancak turmeriğin dozunu kaçırırsanız, acımtrak bir tat oluşuyor. Bunu önlemek için, yemek pişirirken tencereye 1 çay kaşığı turmerik koymak yeterli oluyor. Yemeğin tadını hiçbir şekilde değiştirmediği gibi, çok güzel sarımtrak bir renk veriyor. Bence herkes denemeli.

Leave a comment

Filed under mucizevi besinler, obezite

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s