Yüksek Tansiyon Nasıl Düşer?

Yüksek tansiyon hapları, şu anda dünyada en çok satan 5 ilaç grubunun içinde yer alıyor. Bilim camiası henüz neyin yüksek tansiyona yol açtığında hemfikir olamasa da, aşağıdaki durumlardan herhangi biri tansiyon hastalığına neden olabilir:

-Sigara kullanımı, obezite ya da normalden fazla kilo, şeker hastalığı, hareketsiz yaşam stili, stres, tuz hassasiyeti, yüksek miktarda alkol kullanımı, D vitamini eksikliği, ilerleyen yaş, doğum kontrol hapı kullanımı, kronik böbrek hastalığı, genetik yatkınlık, tiroid hormon dengesizliği

Yüksek tansiyon hastalığı “sessiz katil” olarak bilinir, çünkü yıllarca hiçbir belirti göstermeyebilir. Belirtiler ortaya çıktığında ise, tansiyon hapı yaşamın bir parçası oluverir. İşin kötü tarafı, tansiyon hapları yüksek tansiyonu tedavi etmezler, sadece geçici olarak kan basıncını düşürürler. Bu ilaçların yan etkileri ise hiç de küçümsenecek gibi değil. Eğer düzenli olarak tansiyon ilacı alıyorsanız, muhtemelen aşağıdaki yan etkilerden birkaçını yakından tanıyorsunuz demektir:

-Kuru öksürük, baş dönmesi, kanda yüksek potasyum oranı, tat almada ve de yutkunmada zorluk, başağrısı, kalp çarpıntısı, mide bulantısı, kilo artışı, ishal, sırt ve bacak ağrısı, böbrek ve karaciğer bozuklukları, soğuk eller, yorgunluk, nefes darlığı, başağrısı, kabızlık, mide bulantısı, ayak ve bacaklarda şişkinlik, depresyon, ağız kuruluğu, halsizlik….

Yüksek tansiyonu düşürmenin pek çok doğal yolu var. Belli başlı besin grupları bu konuda oldukça etkili olmalarının yanısıra, hiçbir yan etki de taşımazlar. Aşağıda bu besinlerden bazılarını bulacaksınız.

Kereviz sapı: Labaratuvar araştırmaları, kereviz sapındaki aktif maddelerin kan damarlarının yapısını rahatlatarak damarları genişlettiği, dolayısıyla da kan akışını arttırdığını ortaya koydu. Yapılan bir araştırmada, günde 4 kereviz sapı tüketen kişilerin kan basınçlarında %7 azalma görüldü. Eğer kereviz sapı bulamazsanız ya da yemekten hoşlanmazsanız, kereviz tohumunu kaynatarak çay niyetine içebilirsiniz.

Sarımsak: İçindeki “Allicin” maddesi, kan damarlarını daha esnek yaparak, kan damarlarının genişlemesini dolayısıyla kan basıncının düşmesini sağlar. Sarımsak aynı zamanda içerdiği potasyum, C vitamini, kalsiyum ve mağnezyum nedeniyle de dolaylı olarak tansiyonu düşürür. Öyle bir oturuşta 1 baş sarımsak yemenize de gerek yok. Günde 1-2 sarımsak dişi tüketmek yeterli.

Yeşil çay: Çin’de yapılan araştırma sonuçları, günde yarım bardak (1 çay bardağı) yeşil çay içen kişilerin yüksek tansiyona maruz kalma risklerinin önemli oranda (%50) azaldığını gösteriyor. Yeşil çay, içerdiği “polyphenol” antioksidan maddesi nedeniyle, damarlarda genişlemeye yol açarak kan basıncını düşürür.

Balık yağı: İçerdiği omega-3 yağ asitleri DHA ve EPA nedeniyle, balık tüketimi kan damarlarını genişleterek, kan basıncını düşürür. Balık aynı zamanda yüksek oranda içerdiği “coenzyme Q10 ” antioksidan maddesi nedeniyle, kalp hücrelerinin dafa fazla enerji üretmelerine yardımcı olur.

Muz: İçerdiği yüksek potasyum oranı sayesinde, kalp ritmini ve basıncını düzenler.

Papatya çayı: İçerdiği “apigenin” antioksidan maddesi nedeniyle, kan damarlarını rahatlatarak kan basıncını düşürür.

Ispanak ve benzeri koyu yeşil yapraklı sebzeler: Bu sebzeler, kan damarlarının esnek bir yapı almasına neden olan “nitric oxide” maddesinin oluşumunu desteklerler.

Domates: İçerdiği yüksek potasyum ve antioksidan madde “lycopene” nedeniyle, kan basıncını düşürür.

Bakla: Yapılan bir deneyde 40 gram bakla tüketiminin vücuttan önemli oranda tuz atılımına yol açtığı, dolayısıyla da tansiyonun düştüğü görüldü. Sarımsaklı yoğurtlu taze bakla yerseniz çok daha etkili olabilir.

Kiwi: İçerdiği yüksek oranda C vitamini, potasyum ve mağnezyum sayesinde tansiyonu düşürmede en etkili meyvalardan biri olarak bilinir. Son derece yüksek oranda yüksek antioksidan maddeler içermesi nedeniyle kan damarlarında tıkanıklığa yol açan plak oluşumunu engeller.

Leave a comment

Filed under kronik hastalıklar, mucizevi besinler, yüksek tansiyon

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s