Obezite Karşıtı Besinler

Uzun yıllar boyu kilo problemi yaşayan herkes bilir ki, yapılan her sıkı rejimden sonra kilolar mutlaka geri gelir. Bunun nedeni, vücut sistemlerinin eski alışılmış düzene geri dönmek için programlanmış olmasıdır. Buradaki anahtar kelime… “alışılmış düzen” e dikkat!!! Bu kelime aslında pek çok şeyi açıklıyor. Vücut uzun süre hangi kiloda kalırsa, o kiloyu korumak için uğraşır. İsterseniz sırım gibi olun ya da göbekli, hangi kiloyu uzun süre taşıyorsanız o kiloya rejimden sonra çok büyük ihtimalle geri dönerseniz. Bu demek değildir ki, fazla kilolardan kurtulmak için rejim yapmanın bir faydası yok. Eğer rejimden sonra  en az 1 sene boyunca yeni kilonuzu koruyabilirseniz, büyük ihtimalle vücudunuz yeni kiloyu korumak için sizinle işbirliği yapacak demektir.

Rejimden sonraki 1 yıl boyunca yeni kiloyu korumanın çocuk oyuncağı olmadığını herkes bilir. Eski yeme alışkanlıkları, beslenmenin insan psikolojisiyle olan çok yakın ilişkisi, aile ve arkadaş desteğinin sağlam olmaması ve insan beyninin yeni kiloyu kabul etmesinin uzun zaman alması vs….bunların hepsi uzun yoldaki çakıl taşları gibidir. Böyle bir yolda yürümek zordur. Ama her şeyin bir çaresi vardır doğada…Eğer belli başlı besin gruplarını tüketmeyi alışkanlık haline getirirseniz, yediğiniz pek çok şey metabolizmanızın hızlanmasını sağlamakla kalmaz, yeni kilonun korunması için çaba sarfeder.

Şaka gibi geliyor belki ama doğru!!! Aşağıdaki besin gruplarını yiyerek kilo vermek mümkün.

Acı biber: Araştırma sonuçları gösteriyor ki, günde 1 yemek kaşığı acı biber tüketimi, vücudun extra kalori yakmasına neden oluyor. Şimdi diyeceksiniz ki, Güneydoğu Anadoluda  her gün o acı kebapları yiyen insanlar sırım gibi mi? Tabiki değiller çünkü o kebapların yağ oranı çooookkkk yüksek. Yiyeceğiniz hiçbir acı biber o miktarda kaloriyi yakamaz!!!

Çay: Özellikle yeşil çay tüketiminin vücuttaki yağ depolarının azaltılmasında etkili olduğu pek çok deneyle ortaya çıkarılmış durumda. Yeşil çay tüketimi vücudun metabolizma oranını hızlandırması nedeniyle, kilo vermeye çalışan insanlar için oldukça yararlı.

Badem: 2003 yılında yapılan bir araştırma sonucuna göre, badem tüketimi (günde 1 avuç) obez insanlarda daha hızlı kilo kaybına yol açtı. Badem tüketen insanlar, yemeyen insanlara oranla %62 daha fazla kilo verirken, verdikleri kilonun çok büyük kısmı da göbek bölgesinde gerçekleşti. Badem, fındık ve cevizdeki omega-3 yağ asitlerinin vücudun yağ metabolizmasına etki ederek, şişmanlık nedeniyle ortaya çıkan enflamasyonu da önlediği biliniyor. Omega-3 yağlarının “yağ yakıcı” özelliği uzun zamandır araştırmaların konusu olmaya devam ediyor.

Brokoli ve krom açısından zengin besinler: Zayıflama haplarının ana maddesi olan “krom pikolinate” nin işe yarayıp yaramadığı hala belirlenebilmiş değil ancak krom açısından zengin besinler tüketmenin kimseye zararı olmaz. Krom minerali yüksek miktarda tam tahıllı ekmekte, kırmızı ette, ciğerde ve karideste bulunur. Sebze grubunda  ise; brokoli, ıspanak, domates, soğan, sarımsak, marul, yeşil biber, mantar, elma, portakal ve muz krom açısından zengindir. Diyet haplarını yutmadan önce bu besinleri denemekte fayda var.

Süt ve süt ürünleri: Son zamanlarda süt ve süt ürünleri tüketiminin, vücuttaki fazla yağların atılımını önemli oranda arttırdığı ortaya çıkarıldı. Süt ürünlerini fazla oranda tüketen kimselerin %85 oranında daha az kilo problemi yaşadığı biliniyor. Süt ürünlerindeki kalsiyumun, besinlerdeki yağ moleküllerine tutunarak vücut tarafından yağın absorbe edilmesini engellediği, yani yağın vücuttan atılmasını sağladığı anlaşıldı. Ancak tam yağlı, kaymaklı yoğurt yemek hiçbir fayda getirmeyecektir. Yağsız ya da yağı azaltılmış süt ve yoğurt tüketimini şiddetle tavsiye ederim.

Yumurta ve diğer protein içeren besinler: Protein içeren besinlerin iştahı daha kolay doyurduğu ve uzun süre tokluk hissi yarattığı uzun zamandır biliniyor. Özellikle sabah kahvaltısının protein içerikli olması, güne daha tok başlamak açısından oldukça önemli. Bu nedenle yumurta tüketimini tavsiye ederim çünkü yumurtadaki proteinin %100’ü vücut tarafından absorbe edilebiliyor. Et ürünleri için bu oran %95.

Leave a comment

Filed under mucizevi besinler, obezite

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s