Kırışıklık Giderici Besinler

Bir yüz, çehresinde binlerce öykü anlatır…Ama biz kırışıklıklarımızı okumayı pek sevmeyiz:) Kozmetik sanayi bu nedenle çok mutlu ve kasasını çok uzun zaman daha dolduracağa benziyor…

Neden yüzümüzde kırışıklıklar oluşur?

Bunun 4 nedeni var. Birincisi, yaşlandıkça hücrelerin yenilenme hızı yavaşlar. Eski hücreler daha uzun süre hayatta kalırken, yeni hücreler daha geç oluşmaya başlar. İkincisi, vücudumuz sürekli güneşe, hava kirliliğine ve strese maruz kalmaktan dolayı  serbest radikal dediğimiz dengesiz oksijen moleküllerinin saldırısına uğrar. Bu da cilt tabakasındaki hücrelerde dengesizliğe ve renk bozulmasına yol açar. Üçüncüsü, cildi esnek ve diri tutmakla görevli olan “kolajen” maddesinin yapımı yaş ilerledikçe yavaşlar. Sonuncu olarak da, cilt tabakası kolaylıkla nemini kaybetmeye ve de kurumaya başlar.

Bunların tamamıyla baş etmek oldukça zor. Plastik cerrahinin bu kadar gelişmiş olmasının nedeni de bu değil mi zaten? Yaşlanma belirtilerini tamamen ortadan kaldıramasak bile, bazı besin gruplarını sık tüketerek uzun zaman genç görünmek mümkün.

Soya besinleri:  Japonya’da yapılan bir araştırmada, soya fasülyesindeki “isoflavone aglycone” adı verilen maddenin 30’la 40 yaş arasındaki kadınların cildinde ne gibi etkiler yarattığını görmek için bu kadınlara 12 hafta bu maddeyle takviye edilmiş yiyecekler verildi. Deneyin sonunda bu kadınların kırışıklıklarında belirgin bir oranda düzelme görüldüğü, ciltlerinin elastisitesinin arttığı anlaşıldı. Bu madde soya fasülyesi, soya sütü ve miso sosunda bulunur. “İsoflavone” maddesi aslında sadece soyada değil, tüm kuru baklagiller sınıfında bulunur. Özellikle kırmızı meksika fasülyesini şiddetle tavsiye ederim.

Havuç: İçerdiği karbonhidrat nedeniyle rejim listelerine bir türlü giremeyen havuçta çok miktarda A vitamini bulunur. A vitamini cilt sağlığı için vaçgeçilmezlerin en başında gelir. Eğer havuç yeme yasağına maruzsanız, incecik rendelenmiş havuca biraz zeytinyağı karıştırıp cildinize maske olarak sürün.

Çikolata: Bitter çikolatadaki antioksidanlar, cildi maruz kaldığı hasarlara karşı korur. 15 gram çikolatada 1 bardak portakal suyundan daha fazla antioksidan bulunur. Bundan daha iyi haber olabilir mi? Çikolataya saldııııırrrrr….

Balık: Yağlı balıklar Omega-3 yağ asidi dediğimiz, son derece güçlü enflamasyon karşıtı yağlar içerir. Bu yağ asitleri deri tabakasını sararak, cildin kolajen yapımını arttırmasına yardım ederek, sarkmaya engel olurlar. Vücut Omega-3 yağ asitlerini üretemediği için, mutlaka dışardan besin yoluyla desteklenmesi gerekir. Eğer balık yemekten hoşlaşmıyorsanız, çekişmiş keten tohumu da tüketebilirsiniz. Hatta bundan kendinize cilt maskesi bile yapabilirsiniz. (1 tatlı kaşığı yeni çekilmiş keten tohumunu sütle ya da suyla karıştırın. Yapışkan bir kıvama gelince yüzünüze sürün. Cildinizin çok daha hızlı nem kazandığını göreceksiniz).

Yeşil çay: Darmounth Tıp Okulundaki araştırmacılar, düzenli olarak yeşil çay tüketen kişilerin cildinin daha az oranda güneş kaynaklı cilt problemlerine maruz kaldığını tespit ettiler. Bunun nedeni, yeşil çayda bulunan çok güçlü antioksidan maddeler. Uzmanlar günde 5 bardak yeşil çay içmeyi öneriyor.

Ananas: Ananastaki ” alpha-hydroxy asitleri” pek çok cilt kreminin ana maddesidir. Bu madde ciltteki yeni hücre oluşumunu hızlandırırken, eski hücrelerin de ciltten dökülmesine yardım eder. Bu nedenle güneş yanıklarına iyi gelir.

Nar: Narda bulunan “apigenin, caffeic asit ve quarcetin” molekülleri yaşlanma karşıtı maddeler olarak bilinir. Narın içindeki phytoestrogen adı verilen bitki özlü hormonun deri elastisiyeti, nem oranı ve kalınlığını arttırdığı bilinmekte.

Kırmızı biber: Kırmızı biber, C vitamini açıdan son derece zengin olması nedeniyle, cilt sağlığı için vazgeçilmezdir. Araştırma sonuçları gösteriyor ki, C vitamiyle desteklenen deney farelerinin cildi kırışıklığa daha çok direnç gösteriyor. (Şimdi diyeceksiniz ki, o kadar tüyün altında farelerin kırışıklıkları nasıl ölçülüyor? Bu fareler genetik manipülasyon yapılarak tüysüz dünyaya geliyormuş).

Ayçiçeği çekirdeği:  Yüksek oranda E Vitamini içeren ayçiçeği çekirdeği, kırışıklık oluşumunu geciktirmenin yanısıra kalp hastalığı, soğuk algınlıkları ve cilt kanserine karşı da koruyor.

Domates: Kırmızı ve portakal renkli mevya ve sebzeler “beta-carotene ve lycopene” denilen çok güçlü antioksidan maddeler içerirler. Bu maddeler bitkileri güneşin zararlı ışınlarından korurlar. Bu etki, bu sebze ve meyveleri yiyen insanlara da taşınır.

Bal: Ortalama bir kadın, 35 yaşlarına doğru dudak çevresindeki çizgilerle tanışır. Bol miktarda bal yemek bu çizgilerin oluşumunu geciktirir.

Leave a comment

Filed under cilt sağlığı, mucizevi besinler

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s